Výroba naprosto čehokoli někde začínala. Ať už to byl luk, dalekohled nebo třeba automobil. Dnes se nám tyto první stroje zdají úsměvné, bez nich by však moderní vozy neexistovaly.
Za úplně první auto se dá považovat stroj francouzského konstruktéra a vynálezce Nicolase Josepha Cugnota. Poháněl ho ovšem parní stroj, nikoli normální motor. První vůz takového typů využíval De Rivazův motor poháněný vodíkem. V roce 1803 ho sestrojil Hayden Wischett. Motoristy bude však zajímat až využití benzinového motoru Karla Benze. Ten jich vyrobil hned několik kusů, tudíž je možné je považovat za první sériovou výrobu. Jak to pokračovalo?
SKromné začátky světového motorismu
Prvním vozem tak byl Mercedes-Benz, ačkoli tento název se ujal až roku 1901. Vyroben byl roku 1885, patentován o rok později. Jde vlastně o trojkolku s jednoválcovým motorem o výkonu 0,75 koně. V roce 1893 vyšly z dílen Mercedesu vozy se 4 koly a výkonem celých 3 koní. Slavná značka Peugeot původně nevyráběla vozidla, ale mlýnky na pepř a sůl. To bylo v roce 1842, roku 1882 začali s výrobou jízdních kol. Teď pozor na obrázek. Dokážete odhalit skryté auto?
Bez mimozemského hledacího talentu se skrytého lízátka nedopátráte. Pouze 1 % lidí vyřeší hádanku včas
V roce 1891 pak Peugeot oslovil svět vozidlem s motorem ve tvaru písmena V. Ten poháněl zadní kola pomocí řetězu, během prvního roku vzniklo 5 exemplářů. Rok nato už 29 kousků a na přelomu století už drželi standard 500 vozů za rok. Neméně slavný Henry Ford uváděný snad v každé příručce o podnikání začal svoje konání v roce 1896. Tehdy založil legendární Detroit Automobile Company, ze které později vznikla Henry Ford Company, které se nedařilo.
Auta skoro pro všechny
Později tak vznikla Ford Motor Company, jejímž prvním počinem byl Model A z roku 1903. během prvního roku jich vyjelo 1 700, cena byla 825 dolarů. Ford tím zpřístupnil tento stroj pro širokou veřejnost, nikoli jen jako výsadu boháčů. Tápete v rébusu? Tady je jeho řešení.
Společnost se také inspirovala pásy na jatkách, od čehož pochází model pásové výroby vozů. Během dalšího roku z těchto linek sjelo 250 000 vozidel, v té době neuvěřitelný objem.